Ystävämme täytti pyöreitä ja hänelle lähti muiden lahjusten kera Flower Basket Shawl eli kukkakori lämmittämään kaulaa sankarittaren lempivärissä! Tässä huivia esittelee vanhin tyttösistämme koon näkemiseksi. Apureina tutut 5mm ja 8mm puikot ja lankana veli virolainen. Kulutusta lankavarastoon 61g.

Tykkään hirmusti tosta huivimallista. Siitä tulee mun käsialalla ihana kaulahuivi eli ei mikään hartiahuivikokoinen, siipiväli nytkin n 105cm. Tämä valmistui 3 päivässä pääasiassa illalla neuloen, vain muutama kerros päivällä.

Kuten jo aiemmassa postauksessa oireilin vaikka minkä mallin aloitusta, muutin sanani heti teoiksi. Pisimmän korren nappas Kevätpäivätasaushuivi KAL jonka aattelin toteuttaa merinosilkillä jota jäi mulla 41g pallero SSS-huivista. Toki yksi kokonainen 100g vyyhtikin käsityökorissa on, mutta mulla yleensä käsiala on sen verta tiukkaa että saan isohkoihinkin hartiahuiveihin uppoamaan vain 150g ja jotenkin tuo SSS-huivi tuntui tosi isolta ja se söi vain vähän yli puolet 100g vyyhdistä vaikka ohjeen mukaan oisi pitänyt mennä vähän reilu vyyhti jonka vuoksi kaksi vyyhtiä aikoinani ostin, joten... Silti tämä vähän mietityttää...

Onnaako tämä kumminkaan tällä langalla kun tässä on 1400m/100g, mitä mieltä ootte kokeneemmat? Teen 2½ puikoilla, yhtään isommat ei musta toimi, mutta tuleeko tästä nyt sitten jokin lasten versio - suunnitelmissa kun ois jotain ihan muuta... Pingotus ei ole mitenkään kaunis koska en ekan vihjeen jälkeen vaan malttanut siihen kamalasti panostaa. Neuloin kyllä toisenkin vihjeen tällä langalla, mutta silti mietityttää, tosi pieneltä näyttää.... Toisen vihjeen jälkeenkin huivi mahtuu vielä yhdelle sukkapuikolle, pyörölle siirrän sen seuraavan vihjeen myötä, joskos silloin sitä olisi myös helpompi kuvatakin!

Ja koska puikot on liekeissä aloitin toisen samanmoisen huivin virolaisesta ohuesta villalangasta! Jos siis tämä merinosilkkinen huivi tuntuu pahalta jatkossa niin puran sen ja silti olen mukana vihjeiden tahdissa.  Kyllä tuntuu taasen tuo merinosilkki ompelukonelangalta kun välissä tein ton mulle normaalipaksuisesta langasta huivin. Mä en jotenkin saanut tota aloitusta 5 silmukalla mitenkään nätiksi, kuten kuvastakin näkyy, joten virolaisella on aloitettu mulle tutummalla 3 silmukan aloituksella ja olen poiminut molemmilta reunoilta silmukat mukaan. Enköhän tuon merinoisenkin aloituskohdan kauniisti saa piilotettua kun päättelyn aika tulee.

Meillä lapset sairastivat joulun tienoilla enterorokon ja nyt meillä jylläsi vesirokko (Verne vielä oireeton, joten jos näin jatkuu niin uskomaton on äidinmaidon suojaava voima!!!!). Minä taidan potea jotain rokkojen jälkisairautta, koska näiden kahden huivineulonnan rinnalle aattelin vielä korkata ristipistotyön! Tämmöinen on TODELLA harvinaista minulle. Mähän olen käsitöiden suhteen kuin miehet eli pystyn keskittymään vain yhteen työhon kerralla,  joten mikälie tauti minullakin nyt sitten jyllää kun mietin "ei kahta ilman kolmatta"-toteuttamista????

Aiemmin huhuilemani ristipistomallitkin ovat minulle matkaamassa ensi viikolla, kiitos sinulle RESSU jo näin etukäteen! Teimme kittivaihdot keskenämme joten tulevaisuudessa noita ihania seepiatöitäkin sitten!