Minä jos kuka olen hammaslääkäri pelkoinen. Minulla on toki siihen omat syyni vai miltä kuulostaa yhdistelmä hampulekurin penkissä makaaminen ja veren suihkuaminen ikenestäni kohti kattoa jonka näen niiden Ritari Ässä tyylisten lasien takaa?

Olen siirtänyt ja siirtänyt hampulekurille menoa. Tuo verenvuodatus meinaan aiheutti ikuisen angstin niin että karvat nousee pystyyn jo pelkästä hammaslekuri hajusta, kertaalleen olen ton keikan jälkeen käynyt tarkastuksessa ja silloinkin pelkkä peili, limanimutorvi ja se koukku jolla koittelee paikkojen pysyvyyttä tms aiheutti sellasen paniikin että kädet nousi vaistomaisesti suojaamaan naamaa kun limakone hurautti moottorinsa käyntiin. Tulos: kaikki ne porat yms rinnuksilla siitä telineestä joka tulee siihen rinnan päälle ilmaan retkottamaan.... Miettikää mikä tulos, jos poratessa yhtäkkiä tulisi tällänen tahtomaton/en mahda mitään asialle liikahdus. Olisiko pora poskessa, kielessä tai kurkussa ja millaisin seurauksin? AAAAGGGGSSS!

Kahden raskauden ja kahden valitettavan lyhyen imetyksen jälkeen hampaat eivät ole unelmakunnossa - eivät lähelläkään sitä! Otinkin härkää sarvista ja tilasin itselleni ajan hammaslääkäristä jossa minua käsittelee tarkastuksesta lähtien pelkopotilaisiin erikoistunut naislääkäri, jonka kanssa mietimme miten jatko hoidetaan. Kahtotaan kokeillaanko lievempää vaihtoehtoa eli ilokaasua vai pannaako minut suorilta käsin kattelemaan vaaleanpunaisia lentäviä elefantteja.

Aika on tiistaina heti aamusta. Varasin sen tiistaina jolloin piti käydä hermostuspissillä ennen ja jälkeen puhelun ja nytkin se takaraivossa vähän kalvaa tuleva. Kahtotaan mitkä fiilikset tiistain lähestyessä saati sitten samaisena aamuna. No hyvää toi keikka jokatapauksessa tekee minulle ja onhan huonot hampaat oikea terveysriski. Lupasin myös perheelleni "Uuden Vuoden lupauksena" mennä tänne kyseiseen paikkaan. Mieheni pelästyi kovasti kun kaverinsa urheilujengistä 40vuotias mies oli kuollut verenmyrkytykseen joka oli lähtenyt huonoista hampaista ja mulla kun on ihan kynnellä hampaan sisään mentävä reikä....  Pitäkäähän tiistaina peukkuja ettei tule tekarit ja että käynti menee muutenkin nopeasti ja ilman sen suurempia paniikkeja!