EDIT: Kysäisin sukkien deadlinea jotta ennättävät mukaan lasten varpaita lämmittämään ja sain vastaukseksi, että 25.10. mennessä toimitetut sukat lähtee eteenpäin. Ymmärsin kumminkin, että sukkia voi neuloa jatkossakin koska tarvetta on.

Törmäsin blogiseikkailullani Tiinan neuleblogiin ja siellä tähän postaukseen, eli Hylätyt Lapset Ry:n kampanjaan "Lämmitä pikkuvarpaat 2007". Tiinan postauksessa lisää infoa aiheesta. Ota sinäkin haaste vastaan ja tule mukaan tempaukseen!

Sukanteko ei ole ollut minun vahvuuteni, vaikka yhdet Tuning-Jussit viime jouluna veljelleni teinkin,  joten pienten sukkien tekeminen tuntui houkuttelevalta jo siksikin, kun silmukoita ei tule kovinkaan montaa. Täytyy tunnustaa, että ensimmäistä tuhrasin luvattoman kauan, mutta pari sille syntyikin heti seuraavana päivänä ja peräti päiväunien aikana!

Tässä ensimmäinen sukkapari komeilee syksyisen pikkuvaahteran lehdillä. Pikkusukkia oli sen verta kiva tehdä että liekkö niitä vielä muutama lisää samaiseen keräykseen!

932109.jpg

Malli Novita kevät 2007 malli 80, koko 70cm eli vauvakoko
Lanka ohjeen woolista poiketen 7veikan raita
puikot 4½, kulutus 37g

Kuvassa sukat ovat menneet hassusti ruttuun, johtuen oksista. Tasaisella alustalla ovat kyllä ihan sileät kelpo pikkupojan tai -tytön sukat!

Anopille huikkasin käynnissä olevasta hyväntekeväisyysprojektista, hänellä kun syntyy sukkapari illassa. Hivenen veti suuta minulla hymyyn kun anoppi antoi minulle käteen nämä:

944063.jpg

Olenko minä alkamassa muistuttamaan anoppia vai anoppi minua vai mistä tämä saman sukkalangan valinta oikein johtui? Sanallakaan en sanonut mistä omat sukkani olin tekemässä! Anopin sukat koko n 21-22 eli hivenen isomat kuin minun tekemäni. Silti - mikä yhteensattuma!