Läksimme tänä aamuna Myyrmäen CMään ostamaan wrap-ainekset kun äitini ja veljeni kutsuivat itsensä nimpparikahveille enkä jaksanut alkaa leipoa mitään. Kun kurvasin tutteliosastolle edessäni koko käytävän levyisesti seisoi ulkomaan edustaja nainen huiveineen ja kärryineen eikä kohteliaista anteeksipyynnöistäni väistänyt yhtään vaan pällisteli eri vaihtoehtoja valmisruokia. Surutta mamma pisti mikäliejäljitelmänahkatakkinsa taskuun pokkana parí purkkia 8kk lastenruokapurkkia. Pääsin vihdoin ohi ottamaan haluamaani tuttelia ja nainen jatkoi purkkien hiveltelyä. Muutama Muksu velli meni rattaisiin tonnikalasäilykepurkkien sekaan jossa istui ostosten lisäksi noin 3v poika Reiman vehkeissä tietenkin. Sen verta tilanne minua sapetti kun nainen leuhkanoloisesti vielä lähti kohti kassaa, että kun läksin pidemmälle kauppaan hakemaan paprikaa yms wrap aineita sanoin myyjälle joka oli vain hyllyn päässä lastenosastosta mitä olin nähnyt, mitkä olivat tuntomerkit ja mistä tuotteet löytyisivät jos niitä ei kassahihnalle jostain syystä laskettaisikaan. Myyjätär kiitti minua ystävällisesti ja soitti vartijat paikalle varoiksi. Ja niinhän siinä kävi että hetken kuluttua mogadichu avenuen mammaa vietiin ja molotus oli melkoinen. Kuka oikeesti viittii tai ees kehtaa varastaa noin 0,80Eur maksavia lastenruokia? Totesin Julialle että nyt toteutimme kansalaisaktivismia parhaimmillaan!!! Päivän hyvä työ tehty! Toki itseäni vähän jännitti jälkeenpäin olinko tehnyt oikein, mutta tulin tulokseen että varkaus on aina varkaus! Olen varma että olisin toiminut samoin olisi taskuun tunkeaja ollut minkämaan kansalainen tahansa. Mitä itse olisit tehnyt?

Totuuden torviinkin olen törmännyt tällä viikolla. Ensimmäinen torvi, se äänekkäämpi, on esikoistyttäreni Julia, joka on jostain saanut sanavarastoonsa lapselle sopimattomia sanoja kaikissa taivutusmuodoissa. Suusta koittaa tulla Voi V*ttu, mitä *#ttua ja pelkkä substanttiivisana itsessään! Syyllinenkin moisiin letkautuksiin löytyy kun katson peiliin. Ollaan koitettu miehen kanssa nyt kun Julia tapailee sanoja välttää kirosanoja, mutta välillä ne vilahtaa ihan huomaamattakin ja arvatkaa poimiiko kohta 1v6kk tyttöni juuri silloin ne sanat?

Toinen totuudentorvi on vaaka. Rakas mieheni on mielettömän hyvä ruuan laittaja ja minä kova syömäri, myönnetään. Ekan raskauden jälkeen olin entisissä mitoissa 4vkon jälkeen, nyt toisen raskauden aikana söin vähän varastoon loppuraskaudessa herkkuja että lapsi varmasti olisi yli 3kg. Onnistuin tässä, Erin oli syntyessään 3560g mutten tiedä menikö herkut lapseen kun vyötärölleni jäi rölläkkä jonka mieheni on ristinyt kauniisti "Poutuksi". Tiedättehän sen kermun joka alkaa vatsasta ja menee kylkimyyrynä jenkkakahvoiksi muuttuen. Pelkät vaunulenkit ei tunnu riittävän vaikka kuinka lykit huisaa kyytiä kaksostenvaunuja ylämäkireittejä vaan Puottu on tullut jäädäkseen - Erinhän täyttää tän kuun lopussa 4kk. Vanhat vaatteet mahtuu kyllä päälle mutta etureppu alkaa ihanasti heti vyötärön päälle vyöryen. Ei naurata! Täytän ens kuun lopussa 28v enkä tahdo vaakani näyttävän samoja lukuja mutta eri järjestyksessä! Olen aina ollut laiha, melkein anorektikon oloinen. Olen 173cm pitkä ja seurustelumme alkuaikoina painoin käsittämättömät 53kiloa! Miten olen ylipäätään pysynyt pystyssä tuulessa???? 11vuoden seurustelun aikana mulla on selkeesti ollut ns massakausi ja painoa on tullut matkaan noin 30 kiloa. Moni liitto on kaatunut varmaan vähemmästäkin, onneksi mulla toi lähtöpaino oli ton verta alhainen. Olen siis päättänyt tehdä asialle jotain ja pian vaikka CM:än kassalla piti summaan vielä lisätä kaksi King Size Tupla suklaapatukkaa jotta loppusumma kassanauhassa olisi 50Eur jotta saan kampanja tarran!!!

Kuntoplussa on tullut meille jo varmaan 3 vuotta ja viime aikoina siihen on koskenut vain mieheni joka tosin lukee sen kannesta kanteen! Sen välissä tuli nyt DVD litteä vatsa jossa 4 harjoitusohjelmaa. Olen päättänyt että rupeen jumppaa niiden kanssa ja eurolla tilasin seuraavan DVD osan rasvanpoltto. Nyt se alkaa - Läski palaa! Kun vielä keksisi missä välissä koska päikkärien aikaan en todellakaan raaski jättää avaamatta käsityölaatikkoani ja ristipistojani, mutta johonkin väliin ton jumppasession otan. Se on nyt päätetty ja julkilausuttu!